Alain Raviart en zijn partners stellen hun kennis over communicatie graagntot uw dienst en dit volgens uw specifieke behoeften voor zowel dringende als niet dringende zaken.
De integrale horizontale en verticale communicatie laat een optimale beheersing toe van informatie en boodschappen zowel qua inhoud als vorm.
KO Communications staat voor flexibiliteit en filosofie: nabijheid en plezier
tijdens de samenwerking.
KO Communications dankt u voor uw bezoek.
In zijn tweede jaar opleiding journalistiek en communicatie aan de Université Libre de Bruxelles, liep Alain Raviart (geboren op 26/03/1970) stage bij RTL voor een maand wat uiteindelijk uitmondde in acht jaar samenwerking.
Van 1993 tot 2001: behandelt de journalist Alain Raviart, zowel bij Bel RTL en RTL-TVI veel dossiers en zaken.
Van 2001 tot 2008: directeur communicatie en woordvoerder van de cdH (Centre Démocrate Humaniste).
Hierbij werden onder andere voglende dossiers behandeld: de institutionele accoorden van 2001, beter bekend als St. Polycarpus; de naamsverandering van het vroegere PSC in cdH, vier verkiezingscampagnes, de onderhandelingen voor de vorming van regionale en communautaire besturen (2004), gemeenteraden (2006) en uiteindelijk ook de vorming van de Belgische regering (2007-2008).
Communicatie in de 21ste eeuw vereist snelheid, flexibiliteit, ervaring en dus onmiddellijke resultaten.
Na een eerste telefoongesprek biedt KO Communications maatwerk volgens uw wensen, alle mogelijke communicatie diensten: persmededelingen (geschreven, audio-visueel), media training en coaching, media strategie, media planning, reclame, consultancy, internet, zowel bedrijfs- als institutionele communicatie, redactionele en audiovisuele realisaties.
Om dit alles te realiseren, heeft KO Communications een overeenkomst met het reclamebureau Mc Cann-Erickson.
Wij kunnen binnen een uur een team samenstellen dat alle gebieden van communicatie beheerst.
Deze methode van snelle en geïntegreerde communicatie is bijzonder effectief bij crisis communicatie.
KO Communications staat voor meer dan vijftien jaar ervaring in crisis communicatie en dit vanuit elke zijde van de driehoek: media, politiek+onderneming en communicatie.
KO Communications kan dankzij deze kennis, zowel een snelle service aangepast aan de context waarin u werkt geven, alsook aan uw specifieke behoeften en uw eisen voldoen.
Deze methode, gebaseerd op een diepgaande kennis van de media, mikt op efficiëntie en snelheid waarbij tegelijkertijd grote flexibiliteit en instinct nodig bij elke realistische en stoutmoedige communicatie niet uit het oog verloren wordt.
KO Communications geeft media-opleiding op een specifieke manier. Geen vergadering marathon, maar in een korte tijd en gerelateerd aan de situatie, zal men corrigeren, verfijnen en mediagedrag aanpassen door te focussen op de essentie. Kortom, een media-opleiding op maat van uw behoeften, niet omgekeerd wat al te vaak een verspilling van tijd is.
KO Communications is van mening dat ook tijdens de follow-up, en dit soms minuut per minuut, het belangrijk is kwaliteit continue bij te sturen en fouten te vermijden. Dit vormt trouwens de basis van alle communicatie. Coaching, onder andere telefonisch, is een essentiële en complementaire dienst bij media-opleiding.
KO Communications bereidt alles voor rond een media voorstelling, wat vooraf gaat en wat achteraf dient te gebeuren. De strategie beperkt zich niet alleen tot wat gebeurd tijdens de voorstelling, alle randgegevens zijn eveneens van essentieel belang.
Het samenspel tussen de communicatie steunpunten, het bericht en het optreden in de media, is als het werk van een architect, waar alles moet gemeten worden met grote precisie. Dit werk vereist kennis, ervaring en gevoel.
Naast het houden van persconferenties in de beste omstandigheden, is het verspreiden van berichten met andere middelen ook een specifieke dienst van KO Communications.
De reclame is, wanneer de middelen het toelaten, een logisch en effectief middel naast persberichten.
Met het oog op de snelheid en uitmuntendheid, heeft
KO Communications heeft een bevoorrecht partnerschap met het reclamebureau Mc Cann-Erickson aangeknoopt.
Originaliteit, lef en een snel mobiliseerbaar team zijn belangrijke troeven. Trouwens, het opgezette systeem laat toe op sneltreinvaart de vereiste reserveringen op bevoorrechte plaatsen te voorzien.
Een visie aanbieden op korte, middellange en lange termijn is essentieel voor alle communicatie projecten.
KO Communications levert consultancy waarbij probleemanalyse en het bieden van gedurfde en realistische oplossingen, aangepast aan elk type van begroting vooraan staat.
Of het over creatie dan wel aanpassing van de websites gaat, of de ontwikkeling van een externe en interne internet-strategie,
KO Communications biedt u een geïntegreerd strategisch concept.
KO Communications biedt een service aangepast aan uw bedrijfskarakter en dit onafhankelijk van de omvang van het bedrijf. Door zijn manier van werken, met snelheid en flexibiliteit kunnen alle soorten bedrijven hier een oplossing vinden voor het bereiken van hun ambities en hun doelstellingen op basis van hun middelen.
Door de kennis van de Belgische politieke wereld met zijn specifieke kenmerken en problemen, werkwijze en psychologie, heeft
KO Communications haar diensten aangepast aan de realiteit van de instellingen, de overheden en persoonlijkheden.
KO Communications schreef en regisseerde het pers materiaal, folders, enz.. evenals verslagen op radio en televisie, op basis van gedegen ervaring op deze gebieden Deze ervaring is gebaseerd op de gedegen kennis van het beeld in combinatie met een gedurfde en originele toon.
KO Communications staat voor een goed humeur in de kern van al zijn werkzaamheden. Communicatie is in de eerste plaats een genoegen en een plezier om samen te werken.
Op de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid, snelheid en flexibiliteit, efficiëntie en winstgevendheid, ziet Alain Raviart en zijn partners nauwlettend toe. Dit resulteert in een vlotte voorbereiding en naadloze uitvoering van de communicatieopdracht waarbij een glimlach
onontbeerlijk is.
Humor en een klare kijk zijn noodzakelijk voor een optimale communicatie.
Le Soir
Datum: 04 / 06 / 2009 | 124 Ko | Downloaden
Télé Pocket
Datum: 04 / 06 / 2009 | 380 Ko | Downloaden
Le Soir Magazine
Datum: 03 / 06 / 2009 | 556 Ko | Downloaden
Le Soir
Datum: 29 / 05 / 2009 | 364 Ko | Downloaden
Le Soir
Datum: 13 / 05 / 2009 | 220 Ko | Downloaden
La Dernière Heure
Datum: 13 / 05 / 2009 | 184 Ko | Downloaden
Télé Moustique
Datum: 06 / 05 / 2009 | 1,2 Mo | Downloaden
Scoop - Enthousiasme als gemene deler
Datum: maart 2009 | 204 Ko | Downloaden
Knack
Datum: 09 / 03 / 2009 | 376 Ko | Downloaden
De Morgen
Datum: 09 / 03 / 2009 | 156 Ko | Downloaden
La Libre Belgique
Datum: 06 / 03 / 2009 | 280 Ko | Downloaden
Le Soir
Datum: 28 / 11 / 2008 | 204 Ko | Downloaden
Sudpresse
Datum: 26 / 11 / 2008 | 288 Ko | Downloaden
La Libre Belgique
Datum: 20 / 11 / 2008 | 624 Ko | Downloaden
De Standaard
Datum: 19 / 11 / 2008 | 292 Ko | Downloaden
Het Laatste Nieuws
Datum: 19 / 11 / 2008 | 208 Ko | Downloaden
La Libre Belgique
Datum: 18 / 11 / 2008 | 212 Ko | Downloaden
Trends-Tendances
Datum: 11 / 09 / 2008 | 416 Ko | Downloaden
Le Soir
Datum : 01 / 06 / 2007 | 3,1 Mo | Downloaden
Le Pan
Datum: 10 / 01 / 2007 | 488 Ko | Downloaden